23-09-04
Enligt World Economic Forum förutspås kommunikationsbranschen vara en utav de sektorer som i hög grad kommer att påverkas av generativ AI. En ny dimension av samarbete mellan människor och AI håller på att introduceras, vilket kommer att påverka nästan alla arbetsuppgifter inom branschen. Oavsett om det handlar om att skriva nyhetsartiklar, skapa annonser eller annat innehåll, så kan jobben inom kommunikationsbranschen omformas, automatiseras eller till och med försvinna.
Mot bakgrund av dessa förändringar blir det viktigare än någonsin att ha en stark kontroll över kundrelationerna. Den snabba utvecklingen av AI skapar nya möjligheter och förändrar sättet vi arbetar och kommunicerar på. Hur kommer inköpen av kommunikationstjänster att förändras till följd av AI? Vilka tjänster kommer kommunikationsköparna själva kunna producera med hjälp av AI? Och hur kommer marknadsföringsbudgeten att påverkas?
Dessa frågor kommer kommunikationsköparna i Årets Byrå 2024 att besvara och resultatet kommer presenteras i temadelen ”AI´s påverkan på kommunikationsbranschen”. Genom att vara med i kund- och branschstudien Årets Byrå har ni möjlighet att ta del av hur just era kunder tänker och kommer agera gällande generativ AI och på så sätt kunna kvalitetssäkra era kundrelationer, minimera kundtapp, anpassa verksamheten men också hitta nya utvecklingsmöjligheter.
Klicka på den GDPR-säkra länken och följ stegen för att anmäla din byrå: