Vi samlar in respondentuppgifter från byråerna samt arbetar med egna respondentregister. Detta utgör totalurvalet av respondenter.
Regis bransch- och kundstudie Årets Byrå kvalitetssäkrar i första hand byråers kundrelationer och bidrar med insikter för byråers affärsutveckling och i andra hand en möjlighet till utmärkelse och marknadsföring.
Studien är i första hand ett affärsutvecklingsverktyg för byråer som vill kvalitetssäkra sina kundrelationer och skapa långsiktig och lönsam utveckling. Det finns ett tävlingsmoment där vi korar de byråer som har högst kundnöjdhet.
Det är byråernas kunder som bedömer hur nöjda de är med sin byrå och korar Årets Byrå utifrån 15 områden. Årligen svarar drygt 2000 kommunikationsköpare i studien.
Förutom byråns eget kundresultat får ni även en jämförelse mot branschen, er kategori och 5 konkurrenter. Det är en unik information som inte finns i hela Europa.
För byråer som inte vill tävla eller ha synlighet rekommenderar vi Regis Business Development Report. Det är en variant på Årets Byrå där ni fortfarande får den eftertraktade jämförelsen med branschen och er kategori men ni är inte med och tävlar i Årets Byrå.
Då har ni möjlighet att vara med i Regis Business Development Report. Det är en variant på Årets Byrå där ni fortfarande får en jämförelse med bransch och er kategori men ert resultat blir inte synligt och ni kan inte jämföra er mot 5 konkurrenter.
Det går självklart bra att göra en egen studie men vår erfarenhet är att det är först när ni kan jämföra ert resultat mot andra byråer som ni vet hur bra ni är eller vad som behöver utvecklas. Genom att delta i Regis undersökningar blir ni utvärderade i ett omfattande frågeformulär med kvalitativa och kvantitativa frågeställningar. Genom researchbaserad analys och rådgivning hjälper vi er med rätt underlag och insikter för att utveckla er byråverksamhet.
Nej, för att vara med i Årets Byrå så behöver ni skicka in samtliga kunder som uppfyller kriterierna som du hittar HÄR.
Om man som byrå inte gör något med sitt resultat så är det dyrt, men för byråer som som vill börja jobba med sitt resultat och sina förbättringar är det en liten investering. Bytesbenägenheten i branschen är i snitt 15%. Det kostar betydligt mer att tappa kunder än att behålla kunderna genom att kvalitetssäkra era kundrelationer.
Efter att ha genomfört denna studie i över 20 år så är vår stora övertygelse att det kan vara mycket lönsamt för byråer att ta del av sina kundinsikter. Vi bidrar med insikter som ni själva inte sitter på som möjliggör t ex längre kundrelationer, ökad kundnöjdhet, ökade timpriser och ökad lönsamhet.
Denna webbplats använder cookies
Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Regi Research & Strategi AB, orgnr. 556388-6653 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.
Hantera dina cookieinställningar
Nödvändiga cookies
Funktionella cookies
Cookies för statistik
Cookies för annonsmätning