Vi samlar in kunduppgifter från byråerna samt arbetar med egna kundregister. Detta utgör totalurvalet av respondenter.
Excellence in Client Relations är en kundstudie som i sin tur ligger till grund för tävlingen Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra byråers kundrelationer och bidra med insikter för affärsutvecklingen. Tävlingen, som är frivillig, utser landets bäst presterande byråer inom kommunikation.
Årets Byrå är en utmärkelse som tilldelas de byråer som har högst kundnöjdhet – baserat på faktiska kundomdömen. Grunden för tävlingen är studien Excellence in Client Relations, ett affärsutvecklingsverktyg utformat för byråer som vill kvalitetssäkra sina kundrelationer och driva långsiktig, lönsam utveckling.
Det är byråernas egna kunder som bedömer hur nöjda de är – och det är deras omdömen som avgör vilka som blir Årets Byrå. Utvärderingen görs utifrån 10 områden, och varje år deltar över 2 000 köpare av kommunikationstjänster i studien.
Du får inte bara veta vad byråns kunder tycker – du får också veta hur byrån står sig mot branschen, kategorin och de tre bäst presterande byråerna på samma område. Det är en unik möjlighet till benchmark på den svenska marknaden.
För byråer som inte vill tävla i Årets Byrå eller vara offentliga i samband med nomineringar och resultat, finns möjligheten att enbart delta i Excellence in Client Relations-studie. Ni får samma värdefulla kundinsikter och den unika jämförelsen med branschen och kategorin – men utan att delta i tävlingen.
När du väljer att enbart delta i studien Excellence in Client Relations får du tillgång till samma värdefulla kundinsikter och den unika jämförelsen med branschen och kategorin – utan att bli exponerade i media.
Att göra en egen studie ger insikter, men först när du kan jämföra byrån med konkurrenterna får du en verklig bild av byråns styrkor och utvecklingsområden. Med Regi som oberoende part får du ärliga svar från kunderna och en djupgående, researchbaserad analys baserad på både kvalitativa och kvantitativa data, samt jämförelser mot branschens bästa.
Nej, för att delta i studien Excellence in Client Relations måste du skicka in samtliga kunder som uppfyller våra kriterier. Du hittar dem HÄR.
Kostnaden för rapporten är liten i förhållande till värdet den ger. För byråer som vill utvecklas och stärka sina kundrelationer är det en smart investering. I en bransch präglas av bytesbenägenhet är det betydligt dyrare att tappa en kund än att arbeta med förbättringar. Rapporten ger dig konkreta insikter för att behålla och utveckla byråns kundsamarbeten.
Ja, absolut. Med över 20 års erfarenhet av kundstudier vet vi att rapporten kan vara synnerligen lönsam för byråer som arbetar med insikterna. Här finns tillgång till värdefull information och kunskap som annars är svår att skaffa sig.
Denna webbplats använder cookies
Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Regi Research & Strategi AB, orgnr. 556388-6653 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.
Hantera dina cookieinställningar
Nödvändiga cookies
Funktionella cookies
Cookies för statistik
Cookies för annonsmätning